Scroll to top

ΠΡΟΤΥΠΟ 9001:2015


category: Πιστοποιήσεις

ΠΡΟΤΥΠΟ 9001:2015

Η αλλαγή του προτύπου ISO 9001:2008 από το ISO 9001:2015, θα γίνει σταδιακά από την ημερομηνία δημοσίευσης του δευτέρου, δηλαδή από 23/09/2015. Οι εταιρείες ή οι οργανισμοί που είναι ήδη πιστοποιημένοι, θα πρέπει να κάνουν τη μετάβαση στο νέο πρότυπο μέχρι τις 14/09/2018. Η πιο σημαντική διάσταση του ISΟ 9001:2015 αφορά στην εδραίωση της “Νέας Δομής Προτύπων” (High level structure), έτσι ώστε πρότυπα που μοιάζουν μεταξύ τους να έχουν την ίδια δομή, με απώτερο στόχο την ενοποίηση των συστημάτων διαχείρισης. Οι πιο σημαντικές αλλαγές αφορούν τα κάτωθι:
  • Ανάλυση με βάση τη διακινδύνευση : Εισάγεται η προσέγγιση της διακινδύνευσης. Πρέπει δηλαδή οι εταιρείες να εντοπίζουν τυχόν απειλές αλλά και ευκαιρίες και να τις λαμβάνουν υπόψη τους κατά τον σχεδιασμό του συστήματος. Ωστόσο, δεν προβλέπεται συγκεκριμένη απαίτηση για προληπτικές ενέργειες .
  • Μεγαλύτερη ελευθερία ως προς τα έγγραφα: Απαιτούνται τεκμηριωμένες πληροφορίες, ωστόσο όχι έγγραφα και αποδεικτικά στοιχεία (αρχεία). Ο κάθε οργανισμός, ανάλογα με τη δομή του, δύναται να αποφασίσει μόνος του τι επιθυμεί να τεκμηριώσει και σε ποιο βαθμό, κάτι το οποίο όμως πρέπει να αιτιολογείται στον επιθεωρητή. Ο Οργανισμός δηλαδή μπορεί να αναπτύξει το δικό του τεκμηριωμένο σύστημα διαχείρισης της ποιότητας. Επίσης δεν απαιτείται πλέον Εγχειρίδιο Ποιότητας.
  • Μεγαλύτερη συνάφεια για τους παρόχους υπηρεσιών: Είναι εστιασμένη στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των παρόχων υπηρεσιών. Ο όρος προϊόντα έχει επεκταθεί σε “προϊόντα και υπηρεσίες”.
  • Η Έννοια των ενδιαφερόμενων μερών: Δε πρέπει να λαμβάνονται υπόψη μόνο οι νομικές και κανονιστικές απαιτήσεις και οι ανάγκες των πελατών αλλά και τις σχέσεις με τους εργαζομένους, τους συνεργάτες, τους προμηθευτές και άλλα μέρη που σχετίζονται με το σύστημα διαχείρισης της ποιότητας (π.χ. οικονομικοί οργανισμοί, τοπική κοινωνία κλπ).
  • Αρμοδιότητες της διοίκησης κ απουσία του εκπροσώπου- διοίκηση σε θέματα ποιότητας: Σαφή απαίτηση αναγνώρισης της ευθύνης και της δέσμευσης της διοίκησης. Τον εκπρόσωπο της διοίκησης τον αντικαθιστά πλέον ένα μέλος του οργανισμού. Η ευθύνη της διοίκησης επεκτείνεται έτσι ώστε να περιλαμβάνει τις διαστάσεις του ηγετικού ρόλου, της σημασίας των ενδιαφερομένων μερών και του στρατηγικού σχεδιασμού.
  • Βελτίωση της ικανοποίησης του πελάτη: Απαιτείται προσδιορισμός και μέτρηση των απαραίτητων εισερχομένων και εξερχόμενων δεδομένων για κάθε διεργασία. Προωθείται ο έλεγχος και η μέτρηση των διεργασιών.